Wydarzenia

Lubaczowscy policjanci apelują o ostrożność podczas internetowych zakupów

Data publikacji 13.11.2025

Tylko wczoraj, lubaczowscy funkcjonariusze otrzymali trzy zgłoszenia dotyczące oszustw internetowych. Oszukani mieszkańcy powiatu stracili łącznie kilkaset złotych, a w jednym przypadku, doszło do zaciągnięcia pożyczki na dane pokrzywdzonej. Apelujemy o ostrożność!

Lubaczowscy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność podczas zakupów w sieci i w kontaktach z nieznajomymi w internecie. Wczoraj, funkcjonariusze otrzymali trzy zgłoszenia dotyczące różnych form oszustw internetowych.

Pierwszy z pokrzywdzonych, 47-letni mieszkaniec powiatu lubaczowskiego, został oszukany podczas zakupów internetowych. Mężczyzna wpłacił sprzedającemu blisko 500 złotych, za towar, ktorego nie otrzymał.

W kolejnym przypadku 57-letnia kobieta zamówiła towar o podobnej wartości. Gdy przesyłka dotarła, w środku znajdowało się jedynie puste pudełko.

Z kolei 23-latka padła ofiarą innego rodzaju oszustwa, tym razem przestępcy, pod pretekstem zakupu wystawionego przez nią przedmiotu, nakłonili kobietę do kliknięcia w fałszywy link. W ten sposób uzyskali dostęp do jej konta bankowego i zaciągnęli pożyczkę na jej dane.

Funkcjonariusze, prowadzą w tych sprawach postępowania, które mają na celu ustalenie sprawców przestępstw.

Jak chronić się przed oszustwami internetowymi?

Podczas zakupów online:

  • Kupuj tylko od sprawdzonych sprzedawców, sprawdzaj opinie, dane kontaktowe, numer NIP i regulamin sklepu.
  • Unikaj ofert, które wydają się „zbyt atrakcyjne”, by były prawdziwe.
  • Nie klikaj w podejrzane linki przesyłane w wiadomościach SMS lub przez komunikatory.
  • Wybieraj bezpieczne formy płatności, najlepiej za pobraniem lub przez znane systemy płatnicze.
  • Zachowuj potwierdzenia przelewów i korespondencję ze sprzedawcą.

Jak chronić swoje konto bankowe:

  • Nigdy nie podawaj loginów, haseł, numerów kart czy kodów BLIK osobom trzecim.
  • Nie loguj się na konto bankowe przez linki przesyłane w wiadomościach e-mail, SMS lub przez komunikatory.
  • Regularnie zmieniaj hasła i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA).
  • Sprawdzaj historię transakcji, reaguj natychmiast, jeśli zauważysz coś podejrzanego.

Pamiętajmy:
Policja nigdy nie prosi o pieniądze, dane logowania ani kody BLIK. Jeśli masz wątpliwości, przerwij rozmowę lub kontakt i skonsultuj się z policją pod numerem 112.

Twoja ostrożność to najlepsza ochrona przed oszustami!

 

 

Powrót na górę strony