Oficer Prasowy
Oficer Prasowy
Komendanta Powiatowego Policji w Lubaczowie
mł. asp. Marzena Mroczkowska
tel. 47 824 23 08, 510 997 477
e-mail: lubaczow@rz.policja.gov.pl
Oficer Prasowy odpowiada wyłącznie na korespondencję przesłaną przez dziennikarzy. Korespondencja powinna zawierać imię i nazwisko dziennikarza, redakcję i numer telefonu.
Oficer Prasowy przekazuje informacje dziennikarzom w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Poza wyznaczonymi godzinami oraz w soboty, niedziele i święta, udzielane są informacje dotyczące wyłącznie bieżących wydarzeń o charatkerze nadzwyczajnym. W przypadku braku kontaktu ze strony Oficera Prasowego, prosimy o kontkat z wyznaczoną osobą z Zespołu Prasowego KWP w Rzeszowie pod numerem telefonu - 510 997 017, również wyłącznie w sytuacjach dotyczących bieżących wydarzeń nadzwyczajnych.
Pytania dotyczące realizacji spraw, które nie są wydarzeniami bieżącymi, prosimy kierować na podany powyżej adres mailowy. Odpowiedzi udzielane będą niezwłocznie po zebraniu informacji na adres mailowy, z którego zostało wysłane pytanie.
Oficer Prasowy nie udziela porad prawnych, nie odpowiada na pytania prawne, nie dokonuje interpretacji przepisów prawa oraz nie przyjmuje skarg i wniosków od interesantów.
Informujemy, że zgodnie z orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego (II SAB 372/03) obowiązek udostępniania informacji publicznej nie dotyczy informacji ogólnodostępnej, bądź informacji będącej już w posiadaniu wnioskującego o jej udostępnienie.
Ponadto, w myśl wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. II S.A. 3301/02), w przypadku domagania się informacji o obowiązującym prawie oraz informacji o zastosowaniu tego prawa w konkretnej sprawie indywidualnej - ustawa o dostępie do informacji publicznej nie znajduje zastosowania. Na podstawie art. 1 ust. 2, dostęp do treści aktów prawnych regulowany jest odrębną ustawą z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. Informacja taka nie ma charakteru informacji publicznej, nie dotyczy bowiem faktów, lecz stosowania prawa w indywidualnej sprawie.
Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (art. 13 ustawy o dostępie do informacji publicznej w związku z art. 3a ustawy Prawo prasowe). Jeżeli udostępnienie informacji publicznej we wskazanym terminie będzie niemożliwe, zostaniecie Państwo powiadomieni, o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie realizacji wniosku, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące.
Ograniczeniu podlega dostęp do informacji publicznej w przypadku informacji niejawnych lub innych tajemnic ustawowo chronionych lub ze względu na prywatność osoby (art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Uwaga! Wykorzystanie w całości lub w części zawartych w serwisie tekstów oraz materiałów zdjęciowych, filmowych i dźwiękowych wymaga podania źródła.